De missie van Dispatch Amsterdam is om professionele chauffeurs van Nederland met elkaar in contact te brengen, zodat ze productiever en succesvoller kunnen worden. Bij deze missie staat centraal dat we transparantie bieden over welke gegevens we over u verzamelen, hoe deze gegevens worden gebruikt en met wie de gegevens worden gedeeld.
Dit Privacy beleid is van toepassing wanneer u gebruikmaakt van onze diensten.
Onze geregistreerde chauffeurs delen hun professionele identiteit, communiceren via het netwerk, wisselen of ruilen ritten en klanten uit, kopen en verkopenritopdrachten, plaatsen en bekijken relevante verkeersinformatie, en ontdekken en zoeken zakelijke mogelijkheden. De content van sommige van onze diensten is zichtbaar voor niet-leden.
Inleidende bepalingen
Op deze pagina treft u de privacyverklaring van Dispatch Amsterdam aan. U wordt aangeraden deze privacyverklaring zorgvuldig te lezen. Dispatch Amsterdam hecht veel waarde aan een goede omgang van persoonsgegevens van haar bezoekers. We verwerken uw persoonsgegevens dan ook zorgvuldig en met inachtneming van de bepalingen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming daaromtrent stelt.
Dispatch Amsterdam is statutair gevestigd te Badhoevedorp aan de Prins Mauritslaan 37, staat ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder 57750173 draagt de naam Dispatch Amsterdam en is per e-mail te bereiken via info@dispatchamsterdam.nl en telefonisch via (085) 0653008.
In deze privacyverklaring wordt uitgelegd hoe Dispatch Amsterdam omgaat met de verwerking van de persoonsgegevens. Indien u niet akkoord bent met deze privacyverklaring is het helaas niet mogelijk om van de bijzondere dienstverlening van Dispatch Amsterdam gebruik te maken.
Dispatch Amsterdam behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. De huidige privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 31-001-2021.
Registratie
Als u een account wilt maken, moet u gegevens opgeven, waaronder uw naam, uw e-mailadres en/of mobiele nummer, en een wachtwoord. Als mede dient u betalings- factureringsgegevens te verstrekken. Verdere gegevens die u verstrekt zijn strikt noodzakelijk om rit opdrachten correct uit te kunnen voeren.
We registreren gebruiksgegevens wanneer u onze diensten bezoekt of anderszins gebruikt, met inbegrip van onze websites, app en platformtechnologie. Verder gebruiken we aanmeldingsgegevens en apparaat gegevens om u te identificeren en uw gebruik te registreren. Ook ontvangen we gegevens over uw besturingssysteem en apparaat-id. Als u onze diensten gebruikt vanaf een mobiel apparaat, stuurt dit apparaat ons gegevens over uw locatie op basis van uw telefooninstellingen. We vragen u om u hiervoor aan te melden voordat u onze software voor de eerste keer gebruikt.
Onze diensten zijn dynamisch en we introduceren vaak nieuwe functies waarvoor we mogelijk nieuwe gegevens moeten verzamelen. Als we wezenlijk andere privégegevens verzamelen of wezenlijk wijzigen hoe we uw gegevens gebruiken, stellen we u hiervan op de hoogte en kan ook dit Privacy beleid worden aangepast.
Derden
Ook schakelen we anderen in om ons te helpen bij de levering van onze diensten (zoals onderhoud, analyse, controle, betalingen, fraudedetectie, marketing en ontwikkeling). Ze hebben toegang tot uw gegevens voor zover redelijkerwijs noodzakelijk om deze taken namens ons uit te voeren en mogen deze gegevens niet openbaar maken of voor andere doeleinden gebruiken.
Overig
Aanvullende informatie welke verstrekt word in rit opdrachten word alleen gebruikt voor het uitvoeren van de betreffende rit. Daarnaast om de dienstverlening op klantwaarde af te stemmen kunnen bijvoorbeeld gegevens over de gezondheid verwerkt worden. Indien een klant bijvoorbeeld gehandicapt is zal Dispatch Amsterdam hier vanzelfsprekend rekening mee houden zodat de rit mogelijk is. Dankzij onze beveiligde opslag heeft niemand toegang tot deze gegevens.
Wettelijke openbaarmaking.
Het is mogelijk dat we gegevens over u openbaar moeten maken wanneer we hiertoe worden verplicht door een wet, dagvaarding of andere juridische procedure of als we in goed vertrouwen van mening zijn dat openbaarmaking redelijkerwijs noodzakelijk is om (1) vermeende of feitelijke onwettelijke activiteiten te onderzoeken, te voorkomen en actie hiertegen te ondernemen of politie en justitie bij te staan; (2) onze overeenkomsten met u af te dwingen, (3) vorderingen of aantijgingen van derden te onderzoeken en ons hiertegen te verdedigen, (4) de veiligheid of integriteit van onze Service te beschermen (door bijvoorbeeld de gegevens te delen met bedrijven die met soortgelijke bedreigingen worden geconfronteerd); of (5) de rechten en veiligheid van Dispatch Amsterdam, onze Leden, medewerkers of anderen uit te oefenen en te beschermen. We proberen Leden op de hoogte te stellen van wettelijke verzoeken om hun persoonlijke gegevens wanneer dit naar ons oordeel gepast is, tenzij dit wettelijk of volgens een gerechtelijke uitspraak verboden is of wanneer het verzoek een noodgeval is. We kunnen dergelijke verzoeken betwisten wanneer we de verzoeken te breed of vaag achten of wanneer de passende bevoegdheid ontbreekt, maar we zeggen niet toe elk verzoek te betwisten.
Opslag van gegevens
We bewaren uw persoonlijke gegevens zolang uw account bestaat of dit nodig is om u Diensten te bieden. Dit omvat door u en anderen aan ons verstrekte gegevens, en gegevens die werden gegenereerd door of afgeleid uit uw gebruik van onze Diensten. Voor leden die eenzijdig besluiten om niet meer te betalen voor onze diensten of leden die tijdelijk opzeggen of hun abonnement opschorten, bewaren we de gegevens en houden we uw profiel open totdat u besluit om uw account te sluiten.
Recht op toegang tot en controle over uw persoonlijke gegevens
Voor persoonlijke gegevens die we over u hebben:
•Gegevens verwijderen: u kunt ons vragen al uw persoonlijke gegevens of slechts bepaalde gegevens te wissen of te verwijderen (bijv. wanneer deze niet meer nodig zijn om u diensten te bieden).
•Gegevens wijzigen of corrigeren: u kunt sommige van uw persoonlijke gegevens wijzigen via uw account. Ook kunt u ons in bepaalde gevallen (als er iets onjuist is) vragen om uw gegevens te wijzigen, bijwerken of herstellen.
Sluiting van account
Als u ervoor kiest om uw Dispatch Amsterdam-account te sluiten, zijn uw persoonlijke gegevens in het algemeen binnen 24 uur niet meer zichtbaar voor anderen op onze Diensten.
We verwijderen gegevens van een gesloten account in het algemeen binnen 30 dagen nadat de account is gesloten, behalve zoals hieronder is aangegeven.
We bewaren uw persoonlijke gegevens zelfs nadat u uw account hebt gesloten als dat redelijkerwijs nodig is om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen (waaronder verzoeken van politie en justitie), voorschriften na te leven, geschillen op te lossen, de beveiliging te handhaven, fraude en misbruik te voorkomen, onze Gebruikersovereenkomst af te dwingen of uw verzoek tot uitschrijving voor verdere berichten van ons uit te voeren. We bewaren de geanonimiseerde gegevens nadat uw account is gesloten.
Beveiliging
We implementeren veiligheidsmaatregelen die zijn ontworpen om uw gegevens te beschermen, zoals SSL certificaten, wat betekent dat de gegevens over een beveiligde verbinding verstuurd worden. Wachtwoorden worden zeer regelmatig verandert en we controleren onze systemen regelmatig op mogelijke veiligheidsrisico’s en aanvallen. Daarnaast hebben partijen die samenwerken met het boekingssysteem, denk hierbij aan de chauffeurs of hotels en bedrijven, een geheimhoudingsverklaring afgesloten ten aanzien van de informatie die betrekking heeft op de betrokkenen.
We kunnen de veiligheid van door u verzonden gegevens echter niet garanderen. Er bestaat geen garantie dat niemand zich toegang verschaft tot gegevens en deze openbaar maakt, wijzigt of vernietigt na schending van onze fysieke, technische of bestuurlijke veiligheidsmaatregelen.
Dispatch Amsterdam verzamelt en verwerkt dus zowel uw persoonsgegevens als gegevens van uw ritopdrachten. Door het gebruiken/bezoeken van Dispatch Amsterdam gaat u akkoord met deze Privacyverklaring en geeft u toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens zoals beschreven in deze Privacyverklaring. Alle gegevens zijn noodzakelijk voor een goede werking van de software en de daarbij behorende ritopdrachten. Zonder deze gegevens is het niet mogelijk voor Dispatch Amsterdam om uitvoering te geven aan de diensten die zij aanbiedt.
Contact
U kunt contact met ons opnemen via info@dispatchamsterdam.nl of via (058) 0653008. Indien u vragen hebt over deze privacyverklaring, dan kunt u evenwel een e-mail sturen naar het bovenstaande e-mailadres.
Ingeval van een klacht met betrekking tot het verwerken van uw persoonsgegevens, kunt u dit ofwel sturen naar info@dispatchamsterdam.nl ofwel doen bij een toezichthoudende autoriteit (bijvoorbeeld de Autoriteit Persoonsgegevens).