Hoe zeg ik Dispatch abonnement op?
Schrijf een mail naar infoatdispatchamsterdam.nl, vermeld je naam, zeg dat je wilt stoppen en dat is alles, je krijgt dan na een paar dagen een bevestiging van jou opzegging. In het genoemde email adres vervang de letters at door @.
Kan ik ook een vergoeding vragen voor mijn ritten?
Jazeker, iedereen in het netwerk kan een vergoeding vragen voor een rit. Hier onder is de uitleg. We noemen dit het affiliatie programma.
Wat is het affiliatie programma?
In het kort, wij zorgen ervoor dat jij zonder enige moeite jouw rit-bemiddelingsvergoedingen wekelijks op je rekening ontvangt!
Voor wie is het?
Iedereen die aangesloten is op het netwerk van Dispatch Amsterdam.
Hoe werkt het affiliatie programma?
Elk uitbestede Dispatch met een vergoeding wordt standaard door ons verwerkt en meegenomen in de wekelijkse facturatie. Enige voorwaarde is dat de rit ook daadwerkelijk wordt verreden door de chauffeur en niet geannuleerd of loos (NoShow) is gemeld.
Wat zijn de kosten van het affiliatie programma?
De handelingskosten bedragen 5% van de door jouw gevraagde rit-bemiddelingsvergoedingen.
Voorbeeld:
Stel je geeft een rit uit van € 50,- en je zet de rit-bemiddelingskosten op 20% (€ 10,-)
Zodra de chauffeur de rit accepteert en heeft uitgevoerd is de transactie bindend en zullen wij deze automatisch doorbelasten aan de chauffeur. Wij verzorgen het gehele facturatieproces en storten € 9,50 op jouw rekening. Onze handelingskosten zijn slechts 5% van de geïnde € 10,- namelijk € 0,50
Let op, wij waarderen de veelgebruiker en om die reden krijg je de Dispatch abonnement geheel gratis als je minimaal €1000,- aan rit-bemiddelingsvergoedingen per maand weet te genereren. Win-Win!
Klik hier om erachter te komen hoe je je rit-bemiddelingskosten makkelijk in kan stellen of klik op onderstaande link om ons een emailaanvraag te sturen.
Waarom is Dispatch Amsterdam niet gratis?
We hebben zeer kleine marges en niet de kapitalisatie van de globale aanbieders zoals Bolt en Uber.
We draaien dit netwerk omdat we vinden dat er naast een Uber of een Bolt plaats moet blijven voor de zelfstandige taxi ondernemer en chauffeur.
Wij vinden dat niet iedereen richting deze partijen gedwongen hoeft te worden en menen ook dat wij deze partijen niet nodig hebben om het oorspronkelijke werk te kanaliseren, dat kunnen de Amsterdamse taxiondernemers prima zelf, mits de kwaliteit/prijs verhouding juist is.
Door het werken met een maandelijks abonnement kunnen wij dit netwerk draaien en blijven ontwikkelen.
Is Dispatch Amsterdam alleen voor Amsterdam?
Nee, het is bedoeld voor de hele regio rondom Amsterdam, we hebben ook ondernemers in o.a. de Haarlemmermeer en Kennemerland.
Voor wie is Dispatch Amsterdam?
Dispatch Amsterdam is er voor serieuze en professionele chauffeurs en taxi bedrijven welke werk willen verkrijgen of uitgeven.
Wat kan ik allemaal met een abonnement?
Je krijgt de beschikking over een chauffeurs applicatie waarin je gemakkelijk werk kunt aannemen en uitgeven, daarnaast heb je toegang tot een web portaal van waaruit je jouw taxi bedrijf runt, welke rechtstreeks communiceert en synchroniseert met jouw chauffeurs applicatie en daar is veel mogelijk zoals:
Overzicht van al je boekingen
Geschiedenis van alle ritten
De link naar je eigen portaal voor op je website of wat je wilt
De link naar je web reserveringsformulier voor je website
Hier doe je de styling in je eigen kleuren, achtergronden en logo,s
Beheer van je klanten
Aanmaken van klanten
Aanmaken van bestel portalen voor je klanten
Aanmaken van accounts om in te loggen voor je klanten
Beheer van je vaste locaties en deze toewijzen
Aanmaken van je tarief, meerdere tarieven mogelijk
Meertalig
En veel meer…..
Helpen jullie mij?
Ja, we leggen het eerst uit zodat je het principe snapt, daarna kunnen we samen jouw eigen klantenkring aanmaken, mocht je dan nog denken dit gaat boven me pet, dan kunnen we, indien gewenst, ook je gehele dashboard onderhouden, je appt, mailt of belt ons dan met wat je wilt, wij stellen het voor je in en geven jou de feedback, zoals bijvoorbeeld het aanmaken van een nieuwe klant, een nieuw tarief, een nieuwe locatie, een nieuwe user etc. etc. Dit is de service bij je abo.
Moet ik voor werk betalen?
Je moet niks, het netwerk bestaat uit talloze taxiondernemers welke op allerlei verschillende manieren klanten en ritopdrachten proberen te verwerven. Zij maken daar al dan niet kosten voor en rekenen dat al dan niet gedeeltelijk of geheel door. Bij iedere ritopdracht staat duidelijk aangeven om wat voor soort rit het gaat, wat het af te rekenen bedrag naar de klant is en wat eventueel voor die rit betaald moet worden, jij beslist of je het gaat doen of niet.
Er zijn 3 mogelijkheden, ritten zonder fee, ritten met een vast bedrag of ritten met een percentage maar dat zie je altijd voor dat je een rit aanneemt. Het maximale percentage is 25%, dit zal in de praktijk afhangen van de vraag en het aanbod.
Kan ik voor mijn werk een vergoeding vragen?
Ja, dat kan. Een vast bedrag of een percentage. Wij doen dat voor jou en garanderen de betaling van de betreffende chauffeur, wij doen de facturering en storten het geld op jouw rekening zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Wel vragen we om eerst een gesprek om jouw situatie duidelijk in beeld te krijgen, denk bijvoorbeeld aan hoe jij jouw ritten op rekening regelt.
Wij rekenen voor deze dienst tussen 5 en 15% van het te innen commissie bedrag. De hoogte hangt af van jou volume, hoe meer werk jij door het netwerk laat lopen hoe lager de de kosten.
Voorbeeld: Jij zet een ritje weg in het netwerk van € 16,00 en vraagt daar € 1,00 commissie voor dan reken wij daar tussen de € 0,03 en € 0,10 als fee voor, het percentage is afhankelijk van je volume. Wij betalen jou dus tussen de € 0,97 en de € 0,90 cent uit.
Hoe garanderen jullie de kwaliteit van een chauffeur?
Alle chauffeurs geven bij inschrijven hun competenties op en kunnen deze via ons aanpassen.
Deze competenties hebben voornamelijk te maken met het handelen en voorkomen van de chauffeur.
Het is aan het netwerk zelf om de juiste chauffeurs te selecteren voor een rit opdracht, zij kunnen dit doen aan de hand van historische banden, zodat ze weten met wie ze te maken hebben of met filters werken om een bepaalde groep wagens of chauffeurs te selecteren en dan te kiezen.
Mocht er dan onverlet toch een klacht ontstaan over het handelen van een chauffeur dan wordt deze snel en afdoende afgehandeld door ons, mits de klacht bij ons gemeld is gemaakt. Je kan dat uiteraard ook zelf doen, of samen met ons.
Als wij een klacht of een melding afhandelen volgen wij daar ons protocol voor, iedere melding wordt door ons gelogd en zo ontstaat er snel een beeld van een bepaalde chauffeur. Het mag duidelijk zijn dat als er chauffeurs zijn die niet passen in het netwerk omdat hun manier van werken niet spoort met het netwerk in het algemeen dat wij afscheid zullen nemen van deze chauffeur.
We hebben dus feedback van het netwerk nodig om dit te verwezenlijken.
Moet ik voor me eigen werk betalen?
Nee, tuurlijk niet.
Krijg ik een werk garantie?
Nee, het is niet aan ons om het werk te verdelen, dat is aan de aangesloten taxi ondernemers.
Je eigen houding en opstelling zal in grote mate bepalend zijn voor jou succes in het netwerk.
Weiger je bijvoorbeeld consequent kleine ritten, ritten op rekening of behandel je ritten en klanten niet naar behoren, dan zal dat direct zijn weerslag hebben op het aantal ritten dat jou wordt aangeboden.
Mocht je daarentegen altijd voor anderen klaar staan, ze helpen in drukke en stille tijden, dan zal je merken dat er steeds meer werk jouw kant op wordt gegund. De slecht willende chauffeurs komen vanzelf naar boven drijven, net zoals de wel willende chauffeurs.
Ik rij ook andere platformen, heb ik iets aan het netwerk?
Zeker, klanten krijgen soms een goede band met een chauffeur en hebben dan een voorkeur voor die chauffeur, m.a.w. je bouwt een eigen klantenkring op. Waar kan je beter dit werk wegzetten, als je zelf verhinderd bent, dan in het grootste onafhankelijk netwerk van Amsterdam?
Je zou zelfs de vergoeding, welke je normaal aan een platform betaalt, kunnen delen met je klant en jezelf….
Apple of Android?
We raden een Apple telefoon aan omdat de ontwikkeling in IOS leidend is, maar Android is ook prima.
Hoe kom ik bij mijn dasboard?
Klik hier. Je gebruikt dezelfde inloggegevens als van de app.
Hier beheer je alles, kom je er niet uit? Neem contact op via de WhatsApp functie of het contact formulier. We helpen je graag.
Wat kost Dispatch Amsterdam?
Kan ik zelf bepalen wie er wel en geen vergoeding betaalt?
Jazeker, op de server kunnen wij makkelijk mensen uitzonderen van jou facturatie. Je kan dat ook zelf handmatig doen maar via de server is het makkelijker, neem contact op en het wordt geregeld.